Wedstrijdsecretariaat

Algemeen:
Wat fijn dat je helpt op het wedstrijdsecretariaat, een vereniging draait immers op vrijwilligers.
Haal alvast lekker een kopje koffie/thee bij de bar, deze is op kosten van HFC, voor het wedstrijdsecretariaat kun je aangeven. Hieronder kun je meer informatie lezen over wat er gebeurt op het wedstrijdsecretariaat en wat jouw rol is. Bedankt!

Graag goed doorlezen

Drie belangrijke zaken zijn:

  • Geen kleedkamer toekennen die niet op het schema staat. Het schema is leidend, daarbuiten kunnen geen wijzigingen of kleedkamers uitgegeven worden, hier wordt elk weekend goed over gepuzzeld.
  • Op Veld 4 en Veld 5 graag de goals aan de kant, na de laatste 6x6 en 8x8 wedstrijden. Deze teams op het veld instrueren dat ze de goals aan de kant zetten
  • Toiletten zijn in het oude gebouw. Deze zijn via de ingang van ons oude clubhuis te bereiken. In ons tijdelijke clubhuis bevinden zich geen toiletten.

Sectieleider om 7:30 uur

1.     Sleutelkistje, grensrechtervlaggen en hesjes ophalen
Bij de bar kun je het blauwe kistje ophalen. Hierin zit de sleutel van het sleutelkastje rechts achter de wedstrijdtafel. Bij de bar kun je ook de schoenendoos met grensrechtervlaggen en fluitjes vragen en een mand met hesjes. Liggen de hesjes niet achter de bar, dan kun je deze  in het ballenhok vinden.

2.     Computer opstarten
De pincode van de computer is 2012ph. De computer start op en het overzicht staat standaard ingesteld als eerste homepagina. Mocht dit niet het geval zijn dan staat onder het kopje ‘favorieten’ de url:  www.konhfc.nl/?page-Sportlink
Op dit overzicht vind je alle informatie omtrent de kleedkamerindeling en de veldindeling. Dit is ook te vinden in het wedstrijdoverzicht op de HFC website.

3.   Rondje kleedkamers en hekken
‘s Ochtends voor de wedstrijden starten moeten direct de hekken tussen veld 4 en veld 5 opengezet worden. Ook de kleedkamers 9 en 10 moeten opengezet worden. De sleutels hangen in het sleutelkastje.
De kleedkamers 1 t/m 8 zijn veelal voor de tegenstanders en moeten even nagelopen worden en op slot gezet. Zodat er geen “wilde teams” in gaan zitten.
De kleedkamers 11 t/m 15 zijn voor HFC teams, maar moeten ook op slot staan. Zodat er geen andere teams in gaan zitten.
De tussendeur van kleedkamer 16 naar de gang moet op slot. Dit is een sluiproute voor de selectieteams en hun trainers, maar in het weekend mogen ze daar niet door. Kleedkamer 16 is dan voor de scheidrechters.

4.    Graag belang van laten wegzetten van goaltjes en materialen en volgen van de kleedkamerverdeling benadrukken. Zodat we einde van de zaterdag lege en opgeruimde velden 4 en 5 hebben. 

5.     Shift 1 opvangen en benadrukken belang van lezen handleiding.

Shift 1  (7:30 - 10:30 uur) en Shift 2  (10:30 – 13:00 uur) aandachtspunten

1.     Gastheer/vrouw rol; zie onderstaande info tav scheidsrechters, bezoekende teams, kleedkamers etc
2.     Geen kleedkamers of velden wisselen, deze zijn zorgvuldig ingepland. Sleutels hangen in het sleutelkastje aan de muur. Als er een sleutel ontbreekt, even goed kijken of hij aan een ander haakje hangt, of wellicht in het blauwe kistje zit.
3.     Goaltjes aan de kant laten plaatsen en materialen in materialenhok. Gedurende de shift, alvast kijken wanneer op welke velden van speelvorm 6x6 (O8-O10) en 8x8 (O11-012) naar 11x11 (vanaf O13) gewisseld wordt. Deze informatie staat ook op het grote scherm. Op dat moment moeten de goaltjes door het laatst spelende team verplaatst worden zodat op maandag SRO kan maaien (als ze niet goed staan wordt er namelijk niet gemaaid). Zorg dat je een rondje loopt en de coaches aangeeft dat dit verwacht wordt én controleert bij einde van de wedstrijd (anders is de mankracht naar huis)
a.     Op Veld 4 moeten de doeltjes worden gezet langs de Emauslaan (aan de kant van de hoofdingang van het complex)
b.     Op veld 5 kunnen ze worden geplaatst op de stenen tegels bij de ingang veld 5 en/of in de hoek bij de witte villa.

Shift 3  (13:30 - 16:30 uur) aandachtspunte

  • Gastheer/vrouw rol; zie onderstaande info tav scheidsrechters, bezoekende teams, kleedkamers etc.
  • Geen kleedkamers of velden wisselen, deze zijn zorgvuldig ingepland. Sleutels hangen in het sleutelkastje aan de muur. Als er een sleutel ontbreekt, even goed kijken of hij aan een ander haakje hangt of wellicht in het blauwe kistje zit
  • Inmiddels zijn alle teams naar speelvorm 11x11 gegaan. Loop graag een rondje om alle losse materialen (hoedjes, pionnen etc) te verzamelen en naar het materialen hok te brengen
  • Velden die geen wedstrijden meer hebben en de laatste check doen of goaltjes goed staan en materialen opgeruimd zijn (zie ook shift 1 en 2)
  • Alle verloren voorwerpen (kleding/bidons, miniballen etc) mogen in de bak bij de toiletten in de centrale hal van ons oude clubhuis
  • 16:30 kun je het blauwe sleutelkistje achter de bar geven, en een A4 tje neerleggen dat de laatste sleutels bij de bar liggen

Algemene info

Materialen
Indien er gevraagd wordt om hesjes en/of cornervlaggen dan liggen deze in het materiaalhok. Het materiaalhok bevindt zich naast de kleedkamers 9 en 10. Deze staat meestal open, eventueel hangt deze sleutel in het sleutelkastje. Loop mee om het materialenhok te openen, graag niet de sleutel meegeven.

Wanneer er wedstrijdballen gevraagd worden, die horen de thuis teams zelf bij zich te hebben. Vanuit het Wedstrijdsecretariaat hebben we geen wedstrijdballen.

Kleedkamer gebruik en indeling

Algemeen:
Toiletten
zijn in het oude gebouw. Deze zijn via de ingang van ons oude clubhuis te bereiken. In ons tijdelijke clubhuis bevinden zich geen toiletten.
Kleedkamers 1, 3-8 zijn beneden via de ingang van ons oude clubhuis te bereiken. Dit zijn standaard de kleedkamers voor de “UIT” teams.  NOTE: kleedkamer 2 bestaat niet, dat is de herentoilet.
Kleedkamers 9 en 10 zijn buiten naast het materiaalhok. Deze kleedkamers worden tot 11.00 uur als inloopkleedkamers gebruikt voor de jonge jeugd. Dat wil zeggen dat alle jeugdteams hier gebruik van kunnen maken wanneer ze willen. Deze kleedkamers moeten door het wedstrijdsecretariaat open gezet worden (sleutels in het sleutelkastje) en deze kleedkamers blijven open. Van deze kleedkamers dus GEEN sleutels afgeven aan de teams.
Vanaf 11:00 uur kan de jeugd hier niet meer terecht en worden deze kleedkamers standaard ingedeeld voor de senioren teams. Nu juist WEL sleutels afgeven aan de teams die daar ingedeeld zijn.

De kleedkamers 11 t/m 15 zijn boven. Hier zitten de HFC teams.

Kleedkamer 16 is bedoeld voor de scheidsrechters en bereikbaar via de rode trap in de hal van ons oude clubhuis. Waarschuw de scheidsrechters daar geen spullen van waarde achter te laten. Deze kleedkamer staat namelijk altijd open en is onbewaakt.

Indeling kleedkamers
Op het wedstrijdschema (op het grote scherm) staat bij de wedstrijden wie welke kleedkamer mag gebruiken. Wijk hier NIET van af. Er zijn standaard te weinig kleedkamers om alle teams van een kleedkamer te voorzien. Dat is een hele puzzel. Er zijn dus elke week teams die geen kleedkamer toegewezen krijgen. Wanneer een team klaagt dat ze toch persé een kleedkamer willen of wanneer jij zelf denkt dat je een gaatje ziet om een team een andere kleedkamer te geven …. DOE HET NIET! De rest van de dag zal namelijk in de soep lopen qua kleedkamer bezetting. Houd dus je poot stijf. Er is gewoon geen kleedkamer beschikbaar. We hebben er te weinig en krijgen pas extra kleedkamercapaciteit in de nieuwbouw.

Wel een kleedkamer toegewezen gekregen
Indien het schema aangeeft dat een team recht heeft op een kleedkamer en het team meldt zich op het WS dan pak je de sleutel uit het sleutelkastje en geeft deze aan de begeleider van het team, maar je vraagt wel ALTIJD EEN BORG. Maakt niet uit wat voor een borg (sleutel, geld, rijbewijs etc.). Noteer vervolgens het team, sleutelnummer, en de borg die ze afgeven. Na het terugbrengen de sleutel weer terughangen in het kastje en de borg terug geven.

Kleedkamer voor de scheidsrechters
In kleedkamer 16 kunnen de scheidsrechters zich omkleden. Vaak zijn het HFC scheidsrechters maar als een KNVB scheidsrechter zich meldt, vragen wij jou deze man/vrouw een drankje aan te bieden op kosten van HFC. De KNVB scheidrechters zijn onze gast vandaar dat we ze iets aanbieden. Een drankje kun je halen bij de bar met de mededeling dat dit bestemd is voor het WS. Er hoeft niet te worden afgerekend. In de rust kan de scheidsrechter zelf bij de bar een drankje vragen of het WS kan dit voor de scheidsrechter halen.

Sportpark Eindenhout
Op zaterdag worden er ook thuis wedstrijden van HFC op Sportpark Eindenhout gespeeld op adres Wagenweg 228, Haarlem. Tegenstanders zijn twee weken van tevoren geïnformeerd per mail door wedstrijdzaken administratie en thuisspelende teams zien dit op de site, en worden door de teamleider herinnerd. Er zijn daar iig 2 kleedkamers voor ons beschikbaar. In het wedstrijdschema zie je wie daar gaat spelen en of ze een kleedkamer aldaar hebben.

Wanneer iemand met de auto naar Sportpark Eindenhout wil, dan kunnen ze parkeren bij het Sancta Maria, Van Limburg Stirumstraat 4, Haarlem. 

Telefoon opnemen
Het WS neemt ook de telefoon op als deze gaat, kan bijv vragen zijn over afgelastingen etc. Indien je de vraag niet kan beantwoorden kunnen ze ook een mail sturen naar info@konhfc.nl 

EHBO en AED
Achter de bar zijn de EHBO dozen. Er zijn twee AED’s, één in de hal van het oude clubhuis en eentje aan de veranda van ons tijdelijke clubhuis. 

Consumptie
Als dank voor jouw inspanning bieden we je graag een drankje aan, deze kun je halen bij de bar. Geef daarbij aan dat het voor het WS is.

Contactpersoon bij dringende zaken
Wanneer er iets is waar je niet uit komt, vraag dan eerst even achter de bar naar Marcel. Wellicht weet hij de oplossing. Anders kun je bellen met Coen van den Heuvel op 06 52 418 961.

BEDANKT VOOR JE AANDACHT EN INZET!

 

 

Mobiel Digitaal Wedstrijdformulier – mDWF

Vanaf het seizoen 2017/2018 stapt het amateurvoetbal over naar het mobiele digitaal wedstrijdformulier (mDWF). Het invullen van het wedstrijdformulier zal voortaan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app van de KNVB mogelijk zijn.

Alle spelers, teamleiders, trainers, scheidsrechters en wedstrijdsecretarissen worden dringend verzocht om voor de competitiestart de Wedstrijdzaken App van de KNVB te downloaden op zijn of haar eigen mobiele telefoon.

Lees meer

Mobiel Digitaal Wedstrijd Formulier (mDWF)

Vanaf het seizoen 2017/’18 stapt het amateurvoetbal over naar het mobiele digitaal wedstrijdformulier. Het invullen van het wedstrijdformulier zal voortaan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app mogelijk zijn.
De wedstrijdzaken-app is nu al te downloaden via de Apple-store of Google Play voor Android telefoons. Registratie (inloggen) moet via het emailadres welke je hebt opgegeven bij de ledenadministratie.

Lees meer